úterý 14. února 2012

Telefonické průzkumy trhu

Dnes prý náš děda DOBROVOLNĚ (!) absolvoval půlhodinový, nepochybně monitorovaný průzkum trhu s pracovnicí jakéhosi call centra. Každý normální pracující člověk typické zazpívání ve sluchátku: „Brýdeeen jsem nezaměstnanáabsolventkastředníškoly pracovnicezákaznickélinkyxxx mohlbystemiprosímvěnovatněkolikminůůůt?“ rychle odpálkuje, že je v práci, právě nastoupil do metra, za pár vteřin se zanoří mezi kopce nebo raději rovnou do nejhlubšího dolu v republice, ti nejstatečnější prostě jen nemají čas. Důchodci si ale rádi popovídají. V té souvislosti by mě zajímalo, jaká je asi validita výsledků takových průzkumů, když respondenty jsou dvě skupiny – důchodci a ženy v domácnosti.
Mně nedávno zavolala přímo ideální pracovnice call centra, dívčina tolik drmolící a s tak strašlivou vadou řeči, že jsem sotva rozuměla úvodnímu představení! Chudinku jsem poslala do háje, ale asi před půl rokem se mi poté, co jsem byla neprávem frustrována, zdeptána a pošlapána nadřízeným, dovolal nevinný jinoch, jenž určitě nikdy neublížil ani kuřeti. Pomstychtivě jsem si ho vychutnávala tím, že jsem na každou jeho prosbu „vyberte možnost A, nebo B, nebo C“ odpovídala květnatým souvětím, z něhož nic nevyplývalo. On byl na pokraji zhroucení, ale mně dělalo velkou radost, že mrhám drahocenným časem, jenž mi bude zaměstnavatelem řádně proplacen.

Došla jsem k názoru, že zaměstnávání lidí v call centrech za účelem průzkumu trhu je vlastně jakousi úlitbou velkých a bohatých firem státu a jeho sociální síti. Zaměstnají čerstvé absolventy středních škol a jiné zpravidla nezaměstnatelné jedince, čímž uleví pracovním úřadům. To je skutečný cíl maskovaný jakýmsi průzkumem, jenž nemůže přinést objektivní výsledky nejen proto, že dotazovaní zdaleka nepředstavují ideální vzorek společnosti, ale i pro pochybnou kvalitu tazatelů. Posuďte sami z následující citace závěru dědova dnešního telefonátu.

„A poslední otázka se týká vašeho nejvyššího dosaženého vzdělááánííí. Jakého nejvyššího vzdělání jste tedy dosáhllll?“
„Jsem kandidát věd.“
„Tak to jste techniiik?“
„Ptala jste se na nejvyšší dosažené vzdělání.“
„Takže máte střední školuuu?“

Proč my ty holky tak trápíme?

1 komentář:

  1. Dřív jsem na podobné dotazníky odpovídala, teď už je slušně odmítám. Nesnáším to.

    OdpovědětVymazat