úterý 30. listopadu 2010

Debilis debilitatis

Jednou takhle v úterý zhruba před čtrnácti dny mi zavolala má milá šéfová, jež bloumala se superšéfem po ministerstvech. Že prý měli na druhou hodinu dohodnutou schůzku v Komerční bance kvůli změně podpisových práv, ale že to nestihnou, tak abych tam zavolala a omluvila je. Jméno té paní si nepamatuje, ale je to pobočka na Palmovce.
Inu zabrousila jsem na internetu, abych zjistila telefonní číslo a vytočila. Nejprve to číslo, potom sebe. Dovolala jsem se nikoli na pobočku, ale na centrálu.
- Dobrý den, mám takový zvláštní úkol. Moje paní vedoucí mě požádala, abych zrušila schůzku, kterou měla mít ve dvě hodiny na pobočce na Palmovce.
- A s kým se měla sejít?
- To je právě to, co nevím.

- Vy nevíte, jak se jmenuje váš firemní poradce?
- Nevím.
- A máte internetbanking?
- Máme.
- No tak když si na něj najedete, tak tam v levém horním rohu máte jméno svého poradce.
- Ale já nemám přístup k internetovému bankovnictví.
- Ahaaa... No tak já vás přepojím na Palmovku.
Po chvíli ticha se ozvala starší dáma, s níž jsem v tom okamžiku mluvila zcela určitě poprvé v životě, protože bankovní záležitosti nejsou v naší kanceláři mou starostí. Vylíčila jsem jí, co že potřebuji.
- Vždyť jsem vám už jednou říkala, že k nám nepatříte, že vás teď má na starosti paní Hana Nováková ze Sokolovské!
- Nezlobte se, já s vámi mluvím poprvé, protože tyto záležitosti obvykle obstarává má paní vedoucí. Mohla byste mi tedy na paní Novákovou dát číslo?
- Tak já vás tam přepojím.
Zase chvíle ticha a ozval se mi povědomý hlas. Opět jsem vylíčila svůj úkol.
- Aha, ale to jste se nám vrátila na centrálu.
- A nemohla byste mě tedy přepojit na paní Novákovou?
- Na které pobočce pracuje?
- Na Sokolovské.
- Moment, já tady žádnou Novákovou nemám. Jak se jmenuje křestním jménem?
- Hana.
- Jo, už ji mám, ale ta je na Ládví. Chcete na ni přepojit?
- Na Ládví? No tak dobře, přepojte mě.

Chvíle ticha.
- Oni mi to tam neberou.
- A mohla byste mě tedy přepojit na Sokolovskou?
- Okamžik.

Další ticho a pro změnu příjemný mladý ženský hlas.
- Tady Komerční banka Sokolovská.
Zase jsem vylíčila svůj problém.
- Ale paní Nováková je nemocná… Tak já jí to vyřídím.
- Aha, takže paní Nováková onemocněla, což jste nám zapomněli sdělit, ale tím pádem ta schůzka odpadá automaticky, že? Tak děkuji.

Zavolala jsem šéfové, že se dobrá věc podařila a schůzka je zrušená, a věnovala se svým činnostem. Po chvíli se ozval telefon.
- Dobrý den, tady Komerční banka, pobočka Ládví. Já tady mám od vás zmeškaný hovor.
- Dobrý den, já jsem hledala paní Hanu Novákovou.
- Ale ta už u nás není, ta je teď na Palmovce.
- Na centrále mi řekli, že pracuje u vás.
- Oni si to asi ještě nestihli změnit.
- To nevadí, já jsem to už asi vyřídila.

Zase byl chvíli klid, než zazvonil telefon.
- Dobrý den, tady Komerční banka, Hana Nováková. Vy jste mě sháněla?
- Paní Nováková,…. 

Ten den poněkolikáté jsem do telefonu nameldovala svůj problém. Paní Nováková poděkovala za zprávu a konečně byl klid.
Další týden se superšéf rozhodl, že do té banky konečně zajde. Šéfová mu domluvila schůzku s paní Novákovou, přičemž mi nenápadně naznačila, že jsem trotl, protože se nedovedu dovolat na správná místa, nicméně na internetovém bankovnictví žádné jméno finančního poradce nenašla. Přesně superšéfovi popsala, kde pobočka leží, svorně jsme ji podle jejích pokynů našly na mapě a v GoogleEarthu superšéfovi ukázaly, jak moderní prosklená budova vypadá a kde má vchod, aby on, „venkovan z Moravy“ nezabloudil.
Po nějakém čase se ozval mobil. Volal šéf.
- Oni mi říkají, že tady to není, že mám jet na Palmovku!
V tom okamžiku si šéfová (také původem Moravačka) uvědomila, že si plete Palmovku s Balabenkou. Naštěstí to není daleko, i nasměrovaly jsme superšéfa na Palmovku. Jenomže za chvíli volal znova.
- Tady je zatažená roleta, oni to tu asi zrušili…
Schůzka se tedy opět nekonala.
Tento týden se superšéf rozhodl vykonat třetí pokus. Mezitím se zjistilo, že stažená roleta neznamená, že je pobočka zrušená, ale že mají jen sanitární den či co.
Šéf dojel na Palmovku, vyřídil, co měl a v dobrém rozmaru se vrátil.
Pořídil dobře, jen paní Nováková už se nekonala, protože prý narychlo banku opustila. Doufám, že ne s několika miliony v kufříku, na což při tom přehledu, který tam mají, přijdou až za několik let.

P.S. Jméno firemní poradkyně jsem změnila. Věřím, že teď se opaluje někde v Karibiku, ale ať si ji v Komerční bance vypátrají sami. I s našimi úsporami.

Žádné komentáře:

Okomentovat